Posts Tagged ‘Info’

Runtuhan Tanah menyerupai wajah

Sunday, October 17th, 2010

PELIK TAPI BENAR..KUASA ALLAH YG MAHA ESA.
baru-baru ni balik ke kg sis(sungai petani,Kedah) sis ke rumah abg E,Abg e bawa sis ke blkg rumah abg D(kembar Abg E)tgk runtuhan tanah menyerupai macam dalam gambo tu,tp masyaallah dah jd tempat pemujaan..habis cina & india puja..penuh dgn colok dan bunga..adoiiii..kata mrk tuhan mrk dah keluor…adehhhh

Tolong sebarkan

Monday, August 30th, 2010

KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN. TOLONG SEBARKAN JIKA ANDA PRIHATIN PADA AGAMA ISLAM KITA!!!!!

Bacalah kisah ini yang telah di jumpai pada ” http://www.facebook.com/profile.php?id=100000567924161&v=wall&story_fbid=138827019486086#!/note.php?note_id=131456546897400&id=1708917354&ref=mf  “, mudah-mudahan anda mengambil iktibar dan pedoman pada kita semua. Sama-sama kita menegakkan kebenaran Agama Islam…. !!!allah hu akhbar

Begin story :

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.

Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim danmak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emaksaya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke JohorBahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi gagal. Sayaterpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderibernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal,makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.

Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorangpaderi besar di Malaysia, dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad.Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya.Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibinakhas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satutahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan,belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang danmacam-macam lagi dalamBahasa Malaysia .

Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agongWanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruhIndonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwahdari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, sayadihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalambahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia,Singapura dan orang Filipina.

Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari,kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalahSetiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalahbekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agongKristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwahbersama 6 orang kawan.

Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar danpemuda-pemuda Negeri Perak…. Pada bulan Januari saya berasa tak tenteramdan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa sayabertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan sayaterus bertaubat.

Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama pendudukNegeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendakmengenali mereka Lelaki – Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leherhitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan – Berbajuputih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur – Daya Bumi, Kota Rayadan Sg Wang Plaza.

Cara-cara berdakwah:Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akanbelanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makandisediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyangdengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis airhitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah menjadi hitam,tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwahIslam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gerejaRM12.6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.

Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya,Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua diSenawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. HajiHanapi bekas guru – akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolahyang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. PengetuanyaEn Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat keranakebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajarperempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanyauntukmain-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayarRM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 jutakepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimanatersebar di akhbar)1982.

Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal,accident motor, didalam tudungnya ada salib.

Punca terjebak dalam Kristian:

1. Desakan hidup2.. Kurang agama

Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian.Beliausekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan jugamatlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. PadriBesar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalahpenaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar keMelaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam danbilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepasmesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telahmasuk Kristian di Melaka.

Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihahdan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, merekaperlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor,Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar(sukar nak dikesan)

Beliau beri penerangan kepada1. Polis Bukit Aman,2. Pusat Islam (untukmenyedarkan umat Islam)

Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekaspadri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadipadri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasaInggeris.

Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat

1. Tidak boleh hisap rokok2. Tidak boleh minum arak3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah4. Tidak boleh kahwin.

Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padriIndonesia) bapak Bruto yangmenyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasatdan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwahKristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu,Kelantan, Kedahdan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.

*PENGUMUMAN – HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA’Sebarkanlah walau satu ayat pun’

(Sabda Rasulullah SAW)

‘Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalan mu dan mengampuni bagimu

** dosa-dosamu.

Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.’

(Surah Al-Ahzab:71)

demi kebaikan kita bersama untuk suami,isteri,anak-anak,kaum keluarga,saudara- mara,sahabat-handai dan generasi akan datang yang kita sayangi.

‘Agungkanlah dan laungkanlah ‘ allah hu akhbar”……………..

Allah Itu Satu

Friday, July 2nd, 2010
~Cuba lihat pd titik pd kalimah ALLAH selama 10 saat dan alihkan pandangan pd dinding kosong.. lihatlah keajaibannya. …subhanallah..
rasa sgt KAGUM dgn ilusi mata kurniaanNya ini..
*mata adalah pancaindra yang amat berharga dari allah utk kita semua…tanpa mata maka gelap ler dunia ni dari pandangan kita..bersyukurlah kita…

Selamat Hari Bapa 20.6.10

Sunday, June 20th, 2010

 

 Ini adalah burger buatana anak-anak saya utk Ayah mrk dihari bapa baru-baru ini….

Yang Aneh Dan Yang Kejam

Tuesday, June 1st, 2010

 

Haiwan aneh ditemui di China :
BEIJING – Para saintis bingung menentukan spesies seekor haiwan aneh yang ditemui di satu lokasi hutan di tengah China, lapor sebuah akhbar semalam. Haiwan tidak berbulu itu memasuki jerat sekumpulan pemburu di wilayah Sichuan selepas penduduk tempatan melaporkan mereka ternampak haiwan yang disangkakan seekor beruang. – Kosmo

lak’anat israel…… : Komando Israel serang kapal bantuan – BAITULMAQDIS – Sebanyak 19 orang terbunuh kebanyakannya rakyat Turki manakala berpuluh-puluh yang lain cedera selepas anggota-anggota komando Israel menyerbu enam buah kapal yang membawa beratus-ratus aktivis pro-Palestin yang sedang dalam misi menghantar bantuan termasuk dari Malaysia kepada penduduk Palestin di Genting Gaza semalam

*awatlah bangsa Israel ni tak pupus dimuka bumi allah…satu hari mrk akan terima balasan yang setimpal dengan apa yg mrk buat dari allah yang maha esa..

hadiah dari Anak-Anak dihari Ibu

Wednesday, May 12th, 2010

 

Sempena hari Ibu baru-baru ini,anak-anak saya buatkan roti telur diatas..siap tulis dengan edible Pen lagi…terima kasih anak-anakku.

Kelas Cup Cake

Sunday, May 2nd, 2010

RAIKAN HARI-HARI ISTIMEWA INSAN TERSAYANG DENGAN KEK DARI HASIL TANGAN ANDA SENDIRI PASTI MEREKA BANGGA DENGAN ANDA.

Kelas yang diadakan seperti dibawah …

BASIC CUP CAKE (Buttercream & Fondant)- RM:120.00

STEAM BUTTERCREAM  SETINGKAT- RM:150.00

BARBIE CAKE BUTTERCREAM – RM: 150

EDIBLE IMAGE CAKE/BUTTERCREAM CAKE – RM:150.00

BUTTERCREAM 2 TINGKAT (TIANG /STACK)- RM: 250.00

STEAM BUTTERCREAM  2 TINGKAT- RM:250.00

KARTUN ART DECO  – RM:150.00

KEK CUTE TEADY BEAR – RM:150

MODUL- MODUL FONDANT AKAN UPDATE KEMUDIAN

KEK KEBAYA

KEK BANTAL

KEK BAG TANGAN

KEK FONDANT SETINGKAT

KEK FONDANT 2 TINGKAT

Klik sini untuk lebih detail

Koleksi NoteBook

Thursday, April 15th, 2010

 Koleksi notebook saya Toshiba,acer Pink…saya beli masa notebook kecik tengah hangat dipasaran dulu..dan yg terbaru …acer juga tapi Ferrari One…baru beli semalam(14.4.2010)….he he he yg dua diatas masih ada…..dan masih guna khidmatnya..

CARA EFEKTIF BERDEPAN DENGAN STRESS

Monday, January 18th, 2010

1.LUAH PERASAAN:Jika anda berada dalam kritikal,carilah teman atau ahli keluarga dan luahkan segala masalah.Adakalanya seseorang lain mampu memberi pandangan secara releven yang boleh menenangkan anda.

2.FAHAMI NAHASA TUBUH:Apabila anda merasakan kekejangan otot,anda sepatutnya fahami reaksi ini.Ini menandakan tubuh  memberi isyarat bahawa ia berada dalam keadaan kurang stabil dan perlukan perhatian.

3.KONGSI TANGGUNGKAWAP KELUARGA:Bijak mengendalikan urusan  keluarga membuatkan anda perlu pandai mengutamakan apa yang perlu dilakukan dalam rutin harian.Ajar anak berkongsi tanggungjawap misalnya mengumpul baju kotor atau mengemas tempat tidur

4.BELAJAR BERTENANG:Alternatif paling mudah,cari keseronokan yang membuatkan anda boleh terlupadengan bebanan kerja,Apabila terasa bosan,telefonlah kawan lama dan ceriakan kembali memori anda.

5.ELAKAN RASA BERSALAH:Jangan berasa rendah diri jika kita melakukan kesilapan.belajar dari kesilapan tetapi jangan sesekali menghukum diri sendiri.Belajar untuk kata tidak.

6.BEREHAT:Luangkan sedikit masa dalam kesibukan harian dengan merehatkan badan dan minda anda.Lakukan sesuatu yangh berbeza seperti menonton wayang atau membeli belah.

7.TIDUR NYENYAK:Satu cara terbaik untuk merehatkan otak setelah seharian bekerja keras.Seorang dewasa sekurang-kurangnya perlu memperuntukan tujuh jam dalam sehari untuk tidur.Gunakan waktu ini dengan sebaiknya!

 

Selamat tinggal 2009

Thursday, December 31st, 2009

Pejam celik pejam celik dah nak habis tahun 2009,rasa-rasa azam tahun lepas tercapai ke tak?,umur kita pun makin meningkat..tapi jgn ingat kita dah tua…sentiasa ingat yg kita muda…tu ler awet muda…walau apa pun semoga di tahun baru kita sama-sama perbaiki segala kekurangan pada diri kita..agar kita semua dirahmati allah….

SELAMAT TINGGAL 2009 SELAMAT DATANG 2010

Photobucket
Kek & Kelas Kek

Ribuan Terima Kasih Dari Sis. Sokongan anda amat dihargai! Terima Kasih!Sila datang lagi!!
MY FAMILY
my family
Jom Baca Quran
MY SIFU
+6
Hulurkan Bantuan!
DI DUNIA INI,APA YANG KITA BERI MEMBUAT KITA JADI KAYA BUKAN APA YANG KITA TERIMA,JADI MARI KITA SAMA-SAMA HULURKAN TANGAN BERIKAN BANTUAN PADA FAKIR-FAKIR MISKIN*

rumah anak yatim


Orang alim kata, barangsiapa membantu di Jalan Allah (tolong anak-anak yatim misalnya), insyaallah Allah SWT akan membantu dan mengurniakan rezeki kepadanya daripada sumber yang tak pernah disangka-sangka. Percayalah...