Posts Tagged ‘Tip-Tip’

KENALI LELAKI & RAGAM MEREKA

Sunday, February 20th, 2011

BAGAIMANA MENGENALI LELAKI  PLAYBOY

- Selalunya mereka ini serog yg berpenampilan menarik dan ‘up to date’.Biarpn kadangkala mrk tu tak lah begitu kacak sangat dari segi rupa paras.tapi penampilan diri buat mrk ckup menawan.kalau bercakap memang romantis sekali.Kiranya pandai ayat laj ni!Mrk selalu memiliki kereta berjenama terkenal dan tinggal dikawasan mewah.Jarang sekali mrk bercakap tentang keluarga.

MAKNANYA- Mungkin mrk ini belum terfikir utk kehidupan berkeluarga.hanya memetingkan keseronokan hidup saja dan mustahil jika mrk inginkan sesuatu yang teramat berharga drpd perempuan.Mungkin krn penampilan diri yg menarik hati,membuatkan mrk sering menjadi perhatian.jadi,berhati-hatilah!ada yg berjaya mengikis sikap itu bila usia makin mengijak dewasa,tapi usah terperanjat krn ada yg masih kekal dgn perangai ‘PLAYBOY’ itu biarpun usia dah vetaran.

BAGAIMANA MENGENALI LELAKI TRADISI

Corak berpakain mrk selalunya sederhana saja,taklah terlalu kuno atau ‘up to date’ sangat,tapi lelaki golongan ini agak suka memerintah org lain menuruti kehendak mrk.selain itu,dia sngat bijak mengatur soal kewangannya dan sukakan perempuan yang mampu membuat jiwanya tenang.

MAKNANYA – Bermakna dia mampu menjadi suami yg baik nanti.bagi dirinya,keluarganya adalah segala-galanya dalam hidup.Mrk impikan sebuah keluarga yang bhgia dan itu juga bermaknsa dia tak takutkan komitmen.

BAGAIMANA MENGENALI LELAKI KORPORAT

- Selalu mrk ini agak pendiam dan suka berfikir secara logik dan rasional.Bagi dirinya kerjaya adalah perkara yg paling penting dlm hidup.dia juga pentingkan kesempurnaan termasuk dlm memilih pasangan hidup.Jila ditanya,mungkin akn mengatakan bahawa mrk tak merancang utk membina keluarga dlm masa yg terdekat.

MAKNANYA:- Ternyata mrk ini lebih pentingkan kerjaya dan kejayaan dlm hidup sbb itulah dia akn memilih wanita yg pandai berdikari sebagai pasangan.Biarpun romantis tp wanita tetap akn jd yg kedua dlm hidup selepas kerjaya

BAGAIMANA MENGENALI LELAK KEPARAT

Lelaki jenis ini sukabersikap ego dan mementingkan diri sendiri berbeza dgn lelaki korporat yg berfikiran rasional.lelaki jenis ini selalu memerintah dan memeras ugut sesiapa saja.lelaki ini boleh dilihat dikawasan parking kereta dan tempat dimana kutu rayau selalau berada.

MAKNANYA:-Lelaki jenis keparat ini tidak sesuai dijadikan suami kerana perangainya memang kekeparatan dan asyik meminta wang semasa org parking atau motor,lagi pun wang yg diperolehi digunakan utk membeli najis dadah dan sbgainya.mungkin anda juga boleh dijual atau dijadikan bola.


CARA EFEKTIF BERDEPAN DENGAN STRESS

Monday, January 18th, 2010

1.LUAH PERASAAN:Jika anda berada dalam kritikal,carilah teman atau ahli keluarga dan luahkan segala masalah.Adakalanya seseorang lain mampu memberi pandangan secara releven yang boleh menenangkan anda.

2.FAHAMI NAHASA TUBUH:Apabila anda merasakan kekejangan otot,anda sepatutnya fahami reaksi ini.Ini menandakan tubuh  memberi isyarat bahawa ia berada dalam keadaan kurang stabil dan perlukan perhatian.

3.KONGSI TANGGUNGKAWAP KELUARGA:Bijak mengendalikan urusan  keluarga membuatkan anda perlu pandai mengutamakan apa yang perlu dilakukan dalam rutin harian.Ajar anak berkongsi tanggungjawap misalnya mengumpul baju kotor atau mengemas tempat tidur

4.BELAJAR BERTENANG:Alternatif paling mudah,cari keseronokan yang membuatkan anda boleh terlupadengan bebanan kerja,Apabila terasa bosan,telefonlah kawan lama dan ceriakan kembali memori anda.

5.ELAKAN RASA BERSALAH:Jangan berasa rendah diri jika kita melakukan kesilapan.belajar dari kesilapan tetapi jangan sesekali menghukum diri sendiri.Belajar untuk kata tidak.

6.BEREHAT:Luangkan sedikit masa dalam kesibukan harian dengan merehatkan badan dan minda anda.Lakukan sesuatu yangh berbeza seperti menonton wayang atau membeli belah.

7.TIDUR NYENYAK:Satu cara terbaik untuk merehatkan otak setelah seharian bekerja keras.Seorang dewasa sekurang-kurangnya perlu memperuntukan tujuh jam dalam sehari untuk tidur.Gunakan waktu ini dengan sebaiknya!

 

SIHAT DENGAN MAKANAN HARIAN

Monday, December 21st, 2009

Limau_maduLIMAU – Vitamin C di dalamnya berkesan bagi menangkis selsema.Manfaat lainnya:mencegah penyakit paru-paru,pancreas dan kanser payudara.Potasium dan vitamin B yang dikandungnya baik bagi mencegaj strok dan penyakit hati

 

kbb-kacangKACANG-KACANGAN – Mengurangi risiko perkembangan kanser prostate.Memakan dalam ukuran secawan sehari dapat menurunkan kadar kolestrol hingga 10 peratus.Selain itu,dapat menyimbangkan atingkat gula dalam darah dan mengatur fungsi usus besar.

lobak_merah2 LOBAK MERAH –Mengandungi berakarotin yang dapat melawan kanser.memperkuat system kekebalan dan melindungi arteri.Makan sebiji lobak merah setiap hari dapat mengurangi risiko terkena kanser paru=paru.Juga baik unruk kesihatan mata,menghindarkan sembelit dan cirit – birit.

untitled BAWANG PUTIH -  Berkesan untuk tubuh melawan bacteria mahupun virus.Kandungan iodine di dalamnya menjadikan bawang putih digunakan sebagai antibiotic,semulajadi.Mampu menstimulasi system kekebalan tubuh,membantu tubuh menyingkirkan toksik dan mengurangi kolestrol

 

untitled1 EPAL – Vitamin A dan C di dalamnya dapat menurunkan tingkat kolestrol serta mengandungi zat yang dapat melawan bacteria.Menurut kajian,epal hijau juga dapat menurunkan selera makan.jadi mengapa tidak mencium aroma epal hijau jika anda dalam prosres diet.

 

bawang-besar-indiaBAWANG BESAR – Memakan sepotong bawang besar sehari dapat mengurangi kolestrol dan mencegah pengumpulan darah serta memperbaiki system pernafasan bagi pesakit asma dan bronchitis yang kronik.

Tambat hubby untuk sentiasa di rumah

Monday, November 16th, 2009

Salam 1 malaysia dan assalamualaikum!dah banyak hari tak update blog..sibuk sikit..o.k kali ni Artikel khas untuk isteri-isteri termasuklah untuk saya juga!Meh kita sama-sama baca …5

 

(more…)

Jadilah orang yang disegani

Saturday, August 22nd, 2009

bismillah

Terdapat bebarapa persoalan yang perlu kita Tanya pada diri kita sendiri dan jawapan kepada soalan tersebut hanya diketahui oleh diri kita sahaja!

Antaranya:

 SIAPAKAH ORANG YANG SOMBONG:Adalah orang yang diberi penghidupan tapi tidak mahu sujud pada yang menjadikan itu iaitu Allah,Tuhan sekalian alam.Maka bertasbihlah segala apa yang ada dibumi dan langit pada tuhannya kecuali jin dan manusia yang sombong diri

SIAPAKAH ORANG YANG TELAH MATI HATINYA:Adalah orang yang diberi petunjuk melalui ayat-ayat al Quran,Hadis dan cerita-cerita kebaikan namub merasa tidak ada apa-apa kesan di dalam jiwa untuk bertaubat

SIAPAKAH YANG DUNGUN:Adalah orang yang tidak mahu melakukan ibadat tetapi menyangka bahawa tuhan tidak akan menyeksanya dengan kelalaian itu dan sering merasa tenang dengan kemaksiatannya (more…)

Welcome Ramadhan!

Wednesday, August 19th, 2009

Marhaban_yaa_Ramadhan_by_adipatijulyeaaaaaaa!Bulan Ramadhan Tiba lagi…69best puasa datang lagi.aaa jangan korang tak puasa pula..setahun hanya sebulan je puasa..anak-anak saya yang umur 7 tahun pun boleh puasa sebulan penuh inikan kita yang dah besor panjang tak kan tak boleh puasa…tak lama sebulan je!!!!!!!6bukannya tak makan langsung..kita bersahur dan makan diwaktu berbuka….raya bukan main lagi tapi puasa tak nak ape ke halnya.. (more…)

Bertekak pun tetap hak milik orang!

Friday, July 31st, 2009

mainpixne_06_1

 Sabor je ler Amelina!Apa nak buat rumah yang Amelina duduk tu rumah orang..Lain ler kalau rumah kita sendiri..kalau dah tuannya suruh keluar tu keluar je ler..bertekak pun tak guna tetap hak milik orang rumah tu! kalau saya,saya keluar je..dah tak mampu nak bayar buat ape nak sewa rumah besar2 macam tu..duduk je rumah-rumah murah..janji rumah.kita boleh berteduh..kalau duit ada RM:1.00 jangan ler belanja RM:2.00 sape malu..Amelina dan keluarga Amelina juga yang malu9…..kan kan kan!!!! jangan marah ye Amelina!!!asyik asyik asyik asyiknya bercintaaaaa! ini lagu Amelina…

Asyik
Pasir putih tepi pantai
Ombak saling berkejaran
Kau lari aku mengejar
Di antara deru rindu… kita berdua
Basah-basahnya rambutmu
Sebasah asmara kita
Siapa dulu yang empunya
Kalau bukan ku seorang…
Kekasih hati
Ku… ku… ku… punya cinta
Ku… ku… ku… punya rindu
Abadaikan cinta kita
Ku… ku… ku… punya cinta
Ku… ku… ku… punya rindu
Kita bina selamanya
Asyik… asyik… asyik
Asyik… asyiknya bercinta
Seakan dunia milik kita berdua
Satukan rasa
Asyik… asyik… asyik
Asyik… asyiknya bercinta
Saling melepas rindu didada, antara kita
Asyik… asyik… asyik
Manis-manisnya senyummu
Semanis asmara kita
Ikan laut pun menari
Nyiur dipantai bernyanyi
Sungguh asyiknya

Good Day Pictures, Images and Photos
Wonderful day Pictures, Images and Photos

Make Your Own Movie Online!

Tuesday, July 28th, 2009

Create and email your own short animations online from already made characters and scenes

untitled

Bolehkah anak berusia 15 bulan membaca?

Tuesday, July 21st, 2009

Bolehkah anak berusia 15 bulan membaca?Apa pandangan anda105? Mustahil bukan? Tetapi pada usia inilah anak anda perlu dilatih untuk mula mempunyai minat untuk membaca supaya pada usia 3 tahun nanti mereka bersedia untuk membaca.

Pada mulanya anak-anak kecil ini lebih berminat dengan warna buku, pergerakan kertas yang diselak, bunyi bising kertas dan suara lucu anda. Bagaimanapun, sambil anda bercakap dan membaca, mereka akan melihat pergerakan jari telunjuk anda dan mula melihat warna, bentuk dan corak gambar dan teks yang dibacakan.

Ibu bapa bukan sahaja perlu bijak memilih buku yang sesuai tetapi juga pandai menggunakan buku untuk merangsang minat membaca kepada anak-anak kecil6

Klik Set Lengkap Siri Cepat Membaca untuk keterangan lebih lanjut

6666

Hati-Hati sms penipuan

Friday, July 17th, 2009

in_01_4

Kali ini saya nak ketengahkan bab sms tipu..Anda pernah tak dapat sms macam diatas atau sms lain tapi seakan-akan macam di atas,saya penah banyak kali..tapi saya tak ambil kisah pun,saya padam je..cuba  fikir betul betul sape nak bagi kita duit 15ribu,20ribu senang-senang je…tapi ada juga yang jadi tipah tertipu…40

saya nak cerita pengalaman saya berjumpa dengan seorg india di maybank Ipoh,saya ke ATM maybank,biasa ler nak keluarkan duit belanja sikit.. saya dok tot tet tot tet tekan butang  ikut arahan mesin,disebelah saya ada sepasang India(suami isteri agaknya)si isteri ni asyik bercakap dengan seseorg di phone yang suruh dia masukan no akaun dia..jadi mrk pun ikut ler tekan tot tet tot tet..tiba-tiba si suami minta pertolongan saya sebab katanya mereka tak faham apa yang disuruh org dlm phone tu buat..jadi si isteri pun serahkan phone dia pada saya supaya saya dapat bercakap dengan org tu.. tetapi org yg dlm phone tu tanya saya’ KAMU NI SIAPA’ jadi saya tanya org tu balik..skrg kamu nak suruh saya buat apa bagi pihak mereka..terus org tu diam…kalau dengar dari lohgatnya..org itu orang indonesia!..jadi saya pun off phone dan terus tanya pada pasangan itu..SEBENARNYA DIA SURUH KAMU BUAT APA SBB ORG TU TAK MAU BERCAKAP DENGAN SAYA,SIAPA DIA?

terus mereka tunjuk kan sms yg mereka terima’SIM KAD ANDA TELAH MEMENANGI 20 RIBU dan BLA BLA BLA…..saya terus tanya dia..dlam dunia ada ke org nak bagi kita duit 20ribu dengan percuma..cuba awak fikir..ini semua tipu..mereka cuma nak no akaun kamu…kalau kamu ada duit dalam akaun memang dah selamat duit kamu..saya tanya mrk lagi..ada mrk minta no akaun kamu ke…jawap mereka ada dan mereka dah bagi pun.. saya kata habis,hancur…tipah tertipu…40kebetulan ada pegawai Maybank disitu.. terus pegawai maybank tu kata…kamu pergi masuk dalam minta akaun kamu di tutup..dan buka akaun baru…pasangan itu pun cepat-cepat ke kaunter buat apa yang disuruh pegawai bank itu…

BUKAN SENANG NAK JADI SENANG TAPI KALAU NAK JADI SUSAH MEMANG SENANG…..105

Photobucket
Kek & Kelas Kek

Ribuan Terima Kasih Dari Sis. Sokongan anda amat dihargai! Terima Kasih!Sila datang lagi!!
MY FAMILY
my family
Jom Baca Quran
MY SIFU
+6
Hulurkan Bantuan!
DI DUNIA INI,APA YANG KITA BERI MEMBUAT KITA JADI KAYA BUKAN APA YANG KITA TERIMA,JADI MARI KITA SAMA-SAMA HULURKAN TANGAN BERIKAN BANTUAN PADA FAKIR-FAKIR MISKIN*

rumah anak yatim


Orang alim kata, barangsiapa membantu di Jalan Allah (tolong anak-anak yatim misalnya), insyaallah Allah SWT akan membantu dan mengurniakan rezeki kepadanya daripada sumber yang tak pernah disangka-sangka. Percayalah...